Monday 16 January 2012

Cambridge, part I

Ми планували свою поїздку до Кембріджа ще з початку січня. П’ятого купили квитки, але за період до 14-го так і не забрали їх із вокзалу, точніше з ticket machine. Субота почалась о 3 годині ранку моїми сонними привітаннями Діми з Днем народження, а далі продовжувалась м’ятним чаєм, старанно приготованими і запакованими в рюкзачки сендвічами, одяганням усього тепленького, наявного в гардеробі, і 40-хвилинною вранішньою прогулянкою до залізничного вокзалу. Ранок був прохолодним і аж дуже бадьорим, хотілося швидше дійти до вокзалу. На наш подив – вокзал був зачиненим... Хвилюючий момент: хоч до відправки поїзда майже 40 хвилин, але ж наші квиточки ще в ticket machine, і взагалі, де хоч один працівник вокзалу? Пауза тривала недовго. За 5 хвилин прийшли працівники вокзалу, ми забрали квитки, почекали наш (перший!) поїзд, сіли у вагон С на наші заброньовані місця і вирушили в мандрівку. У поїзді вже поснідали, трохи розмов розбавляли 15-ти хвилинні дрімання. Близько 8 ранку, коли за вікном, не зважаючи на швидкість поїзда, все ж можна було б розгледіти обриси міст, ми бачили лише густий туман...
Але Кембрідж зустрів нас сонячно.

Є такі міста, в які приїжджаєш так, наче був там вже багато разів, знаєш, куди ведуть вулиці, як виглядають дороги, пам’ятаєш емоції і відчуття, погляди, посмішки... Такий є Кембрідж. Місто розумних очей, реальних мрій, місто велосипедів, місто щастя.
Мрії вдало здійснювалися. Недалечко від Lion Yard нас зустріла наша подруга.

Катя влаштувала нам справжню повноцінну екскурсію містом.

st. John`s Colegge

Яблуня, під якою сидів Ньютон, коли придумував закон тяжіння :), всі знають, що це не так, але фоткають. Ми не виключення.

Гармонія і насолода прекрасним повністю нейтралізовувала прохолоду від трохи морозного ранку.

Математичний міст, з'єднує Queens' College і President's Lodge

"Кавовий" будинок, st. Catharine`s College

King`s College Chapel

Підсніжники...! Казка у січні.

Далі були розмови, латте, радості і продовження.

Весна ух! Класно...

Ну, як же без признання?!

Кристалики

Далі Катя поїхала в коледж, а ми продовжували мандрувати містом.

Занурення в атмосферу мистецтва відбулося у The Fitzwilliam Museum.

Ліпка на вході

Чудо-кущ

У музеї очі поглинають неосяжне, думки летять в епохи, мрії збуваються. 5 годин це буде мало, щоб подивитися усе навіть оглядово.
Трохи про музей
Writing in his Foreword to the catalogue of the exhibition for Treasures from the Fitzwilliam which toured the United States in 1989-90, the then Director of the National Gallery of Art in Washington, DC, wrote that "like the British Museum, the Fitzwilliam addresses the history of culture in terms of the visual forms it has assumed, but it does so from the highly selective point of view of the collector connoisseur. Works of art have been taken into the collection not only for the historical information they reveal, but for their beauty, excellent quality, and rarity... It is a widely held opinion that the Fitzwilliam is the finest small museum in Europe".
Справді, такої глибини і розмаїття колекцій не знайдеш у деяких, навіть дуже відомих музеях світу. Ви знайдете тут все: єгипетські колекції; відділ рукописів і друкованих книг; відділ картин, малюнків та друкованих графічних колекцій, що мають міжнародне значення, в тому числі робіт європейських, американських і азіатських шкіл, починаючи з тринадцятого століття до наших днів.
Осново вражають картини італійських художників епохи Відродження, венеціанської школи, чудова колекція ландшафтів, вирізняються портрети і портретні мініатюри британських художників і чудовий комплекс робіт французьких імпресіоністів. Серед колекцій є роботи художників з італійської, французької, голландської та фламандської шкіл та видатних британських «акварелістів». Є тут і колекції принтів, японських гравюр на дереві. Відділ прикладного мистецтва є зібранням близько 20 тисяч екземплярів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури з Європи, Близького Сходу, Індії та на Далекого Сходу. Ці об'єкти використовувалися і в повсякденній діяльності, і у релігійних ритуалах, це справді докази звичаїв, вірувань, прагень створити прекрасне. Вони ілюструють розвиток технологій виробництва, такі як ткацтво, металообробка; стилістичні зміни, викликані обміном ідеями та навичками між різними культурами. Основні групи об'єктів включають зразки: кераміки, фарфору, скла, текстилю, меблів і лакованих виробів, годинники, побутові металоконструкції, у тому числі вироби із срібла, олова, ювелірні прикраси і табакерки, броню і зброю, і скульптури з різних матеріалів, починаючи від стародавніх китайських нефритів і до 20-го століття(європейської бронза).
Ще справжня знахідка для нумізматів – відділ монет і медалей, що охоплює гроші в різному вигляді, з усього світу від найдавніших часів до сучасності, а також медалі, їх походження.
Дуже багато емоцій викликали роботи датської школи. Ось тут http://www.fitzmuseum.cam.ac.uk/opac/search/cataloguedetail.html?&priref=1901&_function_=xslt&_limit_=50 одна із моїх улюблених.
А коли ми побачили роботи Моне, Матісса, Сезанна, Піссаро, Дега, Сіслея і Ренуара, справді відкрилося друге дихання...! Це все божественно!
Віртуально сайт музею можна відвідати тут: http://www.fitzmuseum.cam.ac.uk/

Вийшовши із музею, опиняєшся у реальності, але вона не менш прекрасна.

А ось такого хорошого звіра можна зустріти у вбиральні музею (автор невідомий О:-)

Дорогою до нашого місця відпочинку ми зайшли ще в полярний музей (http://www.spri.cam.ac.uk/museum/ ). Тут представлена колекція більше шестиста об'єктів, включаючи одяг, зброю для полювання, побутові речі, мистецтво, від ХVIII століття до 1980-х. Ці об'єкти свідчать про майстерність і винахідливість людей, виживання яких в Арктиці залежить від їхніх знань про землею та її ресурси. Колекція також містить документи про культурні та економічні зміни, які повпливали на спосіб життя в Арктиці.

А ось така вивіска на хімічному факультеті.

Види міських вуличок

Далі день продовжувався солодко...

Трохи перепочили в орендованій (B&B) затишній кімнаті із вікнами на Emmanuel College.

Ввечері гуляли вулицями міста... Насолоджувались романтичною вечерею в турецькому ресторані... а на десерт - смачний святковий шоколадний тортик.

Наступного ранку відкривали для себе недільний Кембрідж. (далі буде)

2 comments:

1. Мила, добрый день.

А можно попросить Вас отформартировать текст по ширине, а не по центру? Читать как-то неудобно... :)